۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

جهرم میزبان سوگواره ملی عکاسی «آئین‌های خاص محرم و اربعین» شد

جهرم میزبان سوگواره ملی عکاسی «آئین‌های خاص محرم و اربعین» شد

جهرم- دومین سوگواره سراسری عکاسی «آئین‌های خاص محرم و اربعین» به میزبانی شهرستان جهرم برگزار می‌شود.

دبیر دومین سوگواره ملی عکاسی آئین‌های خاص محرم و اربعین در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این سوگواره با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری و معرفی میراث معنوی و خرده فرهنگ‌های به جای مانده در سراسر کشور می‌کوشد جلوه‌هایی ویژه، خاص و ناب از  عشق و دلدادگی مردم ایران در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) را به تصویر بکشد.

مازیار الطافی گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، تحکیم پیوند میان دین، هنر و رسانه با معرفی و به تصویر کشیدن صحنه‌های عزاداری خاص ویژه محرم و اربعین در نقاط مختلف کشور، مستند سازی مراسم خاص محرم و اربعین به عنوان میراث معنوی و معرفی عزاداری مناطق مختلف کشور در جهت توسعه و بسط گردشگری مذهبی را از اهداف برگزاری این سوگواره عکس عنوان کرد.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این مسابقه، افزود: حداکثر تعداد ۵ عکس از هر عکاس (با در نظرگرفتن سایز ضلع بزرگتر ۲۰۰۰ پیکسل) پذیرفته شده و عکس‌ها می‌تواند تک رنگ، سیاه سفید و یا رنگی باشد.

الطافی ادامه داد: آثار ارسالی باید مستند بوده و از هرگونه دستکاری با نرم افزارهای رایانه‌ای یا اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش سازد اجتناب شود.

وی اضافه کرد: مشخصات هر شرکت‌کننده شامل نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، نشانی دقیق و شماره ثابت و همراه، مکان و زمان هر عکس و مختصری درباره نحوه مراسم، باید در قالب یک فایل با فرمت Word همراه با آثار ارسال شود.

الطافی با بیان اینکه دبیرخانه سوگواره، ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد و در صورتیکه خلاف آن اثبات شود اثر از سوگواره حذف و تمام امتیازات متعلق به آن ابطال می‌شود، عنوان کرد: عکس‌های ارسالی مسترد نمی‌شود.

دبیر دومین سوگواره ملی عکاسی آئین‌های خاص محرم و اربعین با اشاره به اینکه در صورت ناقص بودن فایل‌های ارسالی، آثار به سوگواره راه پیدا نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: برگزارکننده، تمام حقوق چاپ و نشر آثار اعم از دیجیتال یا چاپ ورقی و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را برای خود محفوظ می‌داند.

وی با اشاره به اینکه کلیه حقوق معنوی و مادی آثار برگزیده با حفظ حق درج نام صاحب اثر متعلق به دبیرخانه سوگواره است، خاطرنشان کرد: به تمام شرکت کنندگان که آثارشان به بخش نمایشگاه و نیز برای چاپ کتاب راه می‌یابد، لوح تقدیر، کتاب سوگواره و جایزه صنایع‌دستی اهدا می‌شود.

الطافی با بیان اینکه آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه سوگواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نمی‌شود، تصریح کرد: عکس‌ها باید در یک لوح فشرده یا به صورت فایل فشرده به همراه مشخصات مورد نظر به پست الکترونیکی سوگواره به آدرس ashoraphoto@gmail.com ارسال شود.

دبیر دومین سوگواره ملی عکاسی آئین‌های خا­ص محرم و اربعین با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به تصاویر توسط داوران و نرم‌افزارهای مربوطه بررسی و در صورت مخدوش بودن حذف می‌شود، گفت: آثاری که حائز مقام در سایر جشنواره‌ها بودند در صورت احراز این موضوع از بخش مسابقه حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به ۳۰ نفر برگزیده جایزه نفیس صنایع دستی به همراه لوح تقدیر سوگواره اهدا می‌شود، آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره عکس را ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۵ عنوان کرد.

الطافی به برگزاری آیین اختتامیه این مسابقه در چهارم آذرماه گفت: اعلام نفرات برتر و اهدای جوایز، همزمان با مراسم اختتامیه است.

وی به برپایی نمایشگاه عکس از آثار منتخب این سوگواره در شهرستان جهرم بیان کرد: این برنامه به همت دفتر امورمجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و  انجمن بچه‌های شهر باربد برگزار می‌شود.

الطافی از همکاری فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، شهرداری جهرم، شورای اسلامی شهر جهرم، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جهرم، بنیاد خیریه موج مهربانی، آتلیه عنوان و آتلیه باربد در اجرای هر چه بهتر این سوگواره عکس تقدیر کرد.

کد خبر 3792000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha